Försäljningsvillkor:
 

De tre första gångerna man handlar av oss vill vi ha förskottsbetalt. Beställningen måste vara för minst 75:- de 3 första köpen.  Vi skickar en faktura till den e-post du uppgett tänk på att använda samma varje gång. När den är betald skickar vi dina varor. Är du snabb att betala är vi snabba att skicka. När du handlar för fjärde gången får du faktura, du har 30 dagar på dig att betala. Vi skickar PDF faktura till e-posten även till 30 fakturakunder. Säg till om du vill ha pappersfaktura istället.
Vi vill inte att du har flera fakturor samtidigt (max 2).
Så vill du handla igen och redan har 2 st måste den äldsta fakturan betalas innan vi skickar mer. Vi har märkt att man väldigt lätt glömmer när man har flera fakturor.
 För en del kunder passar det bättre att alltid förskottsbetala. Måste vi påminna väldigt ofta så är nog förskott bäst för både dig och oss.

Hur betalar man? Med swish, bankgiro eller bankkonto i swedbank. Alla uppgifter du behöver finns på fakturan och i vårt svarsmejl när vi hanterat din order.
Vi har ingen betaltjänst kopplad till  hemsidan. Utan den kostnaden kan vi hålla låga priser.

Frakt vi har valt bort systemet med enhetstaxa. Det gynnar bara stora beställningar. Hos oss är alla lika viktiga. Du ska kunna handla bara t.ex. ett nålbrev som då kostar 15:- att skicka. För stora beställningar har DHL flera bra alternativ . Vi har ingen "förtjänst" på frakten utan tar endast ut de kostnader vi har.
Här kan du läsa exakt vad frakten blir.

Retur av voror, har vi skickat fel,  eller varan är felaktig står vi för returkostnad.
Vi vill att du skickar en bild så snabbt som möjligt på felaktig vara, använd den inte.
Men har du beställt fel eller ångrat dig får du själv stå för frakten. Vi tar inte tillbaka använda varor. Varorna måste ligga kvar i oöppnad frp. Avklippt metervara har vi inte möjlighet att ta i retur.
Färgåtergivning är svårt på skärmar, det är därför vi har tjänsten trådmatchning.
Vi tar tillbaka varor tråd, dragkedjor osv där du inte blev nöjd med färgen om du inte använt dem. Men du står själv för frakten.
Om du inte kan betala i tid, vill vi att du hör av dig. Är väl medveten om att oförutsedda utgifter kan dyka upp. Vi hittar en lösning.

Om du inte hör av dig och fakturan förfaller, skickar vi  en påminnelse till din mejl 2 gånger inom loppet av 14 dagar efter att fakturan förfallit. Det är ju lätt hänt att glömma. Här finns utrymme för att skjuta upp betalningen eller göra en delbetalning. Men det förutsätter att du hör av dig och vi gör en överenskommelse.
Oförutsedda utgifter kan ju dimpa ner utan förvarning.

Kommer det ingen betalning eller du inte svarar på våra mejl, när fakturan är 15 dagar sen får du en varning från oss om att vi  kommer att överlämna din faktura  till företaget Auto collect Påminnelseavgiften dom tar ut är 60:-
  blir fakturan 30 dagar sen tillkommer dessutom dröjesmålsränta på 8%.

Tills sist händer inget då heller, lämnas ärendet över till Inkasso genom Auto collect.

Små summor är inget undantag. Inkasso kostnaden 160:- + ränta.
Det blir dyrt med andra ord. Dessutom riskerar du att få en betalningsanmärkning.

Vi kan avstå från att skicka, några exempel där vi avstår är:
Du har tidigare gjort en beställning hos oss, men aldrig svarat på våra mejl eller telefonsamtal, vi har alltså packat och packat upp en order till dig.
Man måste kunna kommunicera.
Samma sak om en tidigare beställning har överlämnats till inkasso.